Praji raw cu caise

>> luni, 20 iunie 2011



M-am trezit ieri dimineata cu o pofta de ceva bun, cu fructe ... in bucatarie ma asteptau banane, caise, capsuni, cirese. Primul lucru care mi-a trecut prin minte a fost sa-mi fac o salata de fructe ... dar n-a tinut mult. M-am razgandit si am zis sa-mi fac o prajiturica raw.
Am scotocit prin dulap si mi-am pregatit ingredientele.

Pentru o portie ca cea pe care am mancat-o eu e nevoie de:

Pentru blat

  • caju crud (cam un pumn ... sa fi fost vreo 25-30 de bucati)
  • stafide aurii (sa fi fost si ele vreo jumatate de pumn)
  • o lingurita de miere (eu am pus din borcanul cu miere cremoasa de rapita... un deliciu!!!)
  • o lingurita de cacao
Pentru crema inghetata 
  • jumatate de banana
  • 2 caise
  • stafide (ceva mai putine decat cele pentru blat)
Si cu toate minunatiile astea in fata m-am apucat de pregatit. Pentru ca era inca devreme, vreo 9 dimineata, mi-am zis ca nu fac galagie cu robotul ca sa maruntesc si sa amestec ingredientele pentru blat (erau si putine oricum ca sa murdaresc unealta) si asa ca mi-am pus caju-ul in mojar (da da, in cel in care sfaram usturoiul) si l-am maruntit. Apoi am facut acelasi lucru si cu stafidele pana cand au devenit o pasta lipicioasa.
Le-am amestecat pe toate, caju, stafide, miere si cacao, si a iesit o pasta pe care am modelat-o apoi in forma de blat.

Am vrut ca si la crema sa fac totul singura, manual, fara sa apelez la tehnica. Insa dupa ce am faramitat bananele cu furculita si m-am apucat de caise, cu care n-a mai fost la fel de usor, am bagat in priza mixerul vertical si mi-am facut pasta cremoasa de banane, caise si stafide. M-am gandit eu ca oricum nu e asa de galagios ca si robotul si l-am folosit impacata. 
Mi-a iesit mai multa crema decat aveam nevoie pentru praji, asa ca am pus cantitatea necesara in forma si apoi la congelator, iar cu restul .... restul l-am savurat rapid in asteptarea deliciului final. Dupa vreo ora n-am mai avut rabdare si am scos crema inghetata si am asamblat minunea. Am glazurat-o cu miere de rapita si am ornat-o cu niste felii de capsuna si cateva frunzulite de menta sa dea bine la poza.

N-a vrut sa stea la multe poze si a inceput sa se topeasca rapid. Ar mai fi trebuit sa pun ceva in crema pentru a fi mai solida putin ... poate mai multa banana, sau poate tarate de psyllium sau ceva unt de cocos sau cacao.  Data viitoare :)



A fost facuta cu drag si voie buna asa ca a fost foarte gustoasa!

Anca



2 comentarii:

CorinaBacalu 16 septembrie 2011 la 22:30  

Ce frumos povestesti! Imi place tare mult. Si eu mai folosesc mojarul cand am de faramitat ceva si nu mai vreau sa folosesc robotul! Astept cu interes cat mai multe retete!

Lara 19 septembrie 2011 la 19:41  

Merci Cori! O sa lipsesc putin de pe blog pentru ca sunt plecata din tara, dar promit sa revin cu postari noi pe final de an :)

Trimiteți un comentariu

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP